Jabra Online Store

Frequently Asked Questions

Orderinformation

Vad är min orderstatus?

Du kan se din orderstatus genom att kolla upp din beställning.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Vi godtar PayPal liksom Visa®, MasterCard®, samt ATM-kort om de utfärdats av någon av dessa stora kreditkortsföretagen samt internetbetalningar.

Våra servrar krypterar all information som skickas till dem så att du kan vara säker på att din kreditkortsinformation förblir skyddad.

Ska jag använda mellanslag eller bindestreck när jag anger mitt kreditkortsnummer?

Nej. Ange ditt kreditkortsnummer utan mellanslag eller specialtecken. Det ska anges som en kontinuerlig sifferrad.

Does my billing address have to match the address on file with my credit card?

Ja. För kreditkortsverifering måste du ange din faktureringsadress exakt som den står på ditt kreditkorts kontoutdrag.

Why is my credit card being rejected?

Det kan finnas många orsaker till varför ett kreditkort inte godtas, t.ex.:

  • Kortet har gått ut
  • Du har nått eller överskridit din kreditgräns
  • Du har överskridit din dagliga debiteringsgräns
  • Övriga tekniska problem bortom vår kontroll

Om du har problem med att betala med kreditkort kan du kontakta Jabras kundtjänst för att få hjälp. När du kontaktar Jabras kundtjänst kanske de frågar efter eventuella felmeddelandenummer samt referensnumret i kundvagnen.

När kommer mitt kreditkort att debiteras?

Du kommer inte att debiteras förrän din produkt har skickats. Detta inkluderar förbeställda eller restnoterade produkter. Om dina artiklar skickas separat kommer du att debiteras varje gång en produkt skickas.

Vid flera leveranser för samma beställning, kommer du inte att behöva betala mer frakt än vad som stod när du lade beställningen.

Hur kommer debiteringen att se ut på mitt kreditkort?

Debiteringen av din beställning kommer att visas på ditt kreditkort som: "DRI*Jabra/BlueParrot."

Kan jag beställa utan kreditkort?

Ja. Utöver kreditkort godtar vi PayPal, internetbetalningar samt ATM-kort om de utfärdats av någon av de stora kreditkortsföretagen (Visa®, MasterCard®).

Måste jag betala moms?

Alla med faktureringsadress i Sverige och övriga Europa måste betala moms.

Hur får jag en kopia av min faktura?

Du kan skriva ut en kopia av din faktura från sidan Orderhistorik.

Klicka här för att kolla upp din beställning och skriva ut en kopia av din faktura.

Hur vet ni vart och hur min fysiska produkt ska skickas?

En sida med fraktinformation visas under betalningen så att du kan ange leveransadress och välja fraktmetod.

Hur påbörjar jag en ny beställning?

Eftersom vår sida använder cookies kanske du ser vissa artiklar i din kundvagn som du inte längre vill ha. Klicka här tför att återställa innehållet i din kundvagn och påbörja en ny beställning.

Fraktinformation

Vilka fraktmetoder erbjuder ni?

  • Frakttiderna beräknas i arbetsdagar efter din beställning har behandlats
  • Ytpost = 3-5 arbetsdagar
  • Express - Endags = 1 arbetsdag
  • Vi levererar inte på helger
  • Ytpost är inte tillgängligt för alla regioner
  • Vi kan inte skicka till postboxar

Vad har ni för fraktavgifter?

  • Ytpost = Kr. 89 (Fri frakt för beställningar över Kr. 799)
  • Express - Endags = Kr. 229 (Kr. 119 för beställningar över Kr. 799)

Har min beställning skickats?

Klicka här för att kolla upp din beställning och se dess leveransstatus.

Hur får jag mitt spårningsnummer?

Klicka här för att kolla upp din beställning och se ditt spårningsnummer.

Skickar ni till mitt land?

För närvarande skickar vi till USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Tyskland, Österrike, Belgien, Frankrike, Italien, Spanien, Sverige, Danmark och Polen.

Vi kan inte skicka till postboxar.

När skickas min restorder?

Även om vi alltid försöker ha alla produkter i lager kommer de ibland att restnoteras. Normalt blir produkten tillgänglig inom två veckor. Du kommer att få ett e-postmeddelande så snart som produkten skickas. Ha i åtanke att du inte kommer att debiteras förrän din beställning har skickats.

Vid flera leveranser för samma beställning, kommer du inte att behöva betala mer frakt än vad som stod när du lade beställningen.

Kan jag ändra min leveransadress?

Tyvärr kan du inte ändra din leveransadress när du har skickat din beställning. Beställningar skickas direkt till lagret så fort vi får dem och vårt system kan inte längre hämta eller ändra dem. Om din försändelse inte kommer fram returneras den till lagret och du en kreditering sätts in på ditt konto.

Kan jag ändra min fraktmetod?

Tyvärr kan du inte ändra din fraktmetod när du har skickat din beställning. Beställningar skickas direkt till lagret så fort vi får dem och vårt system kan inte längre hämta eller ändra dem.

Returer och avbeställningar

Vad har ni för återbetalningspolicy?

Jabra Store erbjuder 30 dagars pengarna tillbaka-garanti från och med det datum då produkten skickas. Kontakta Jabras kundtjänst inom denna 30-dagarsperiod för att använda garantin.

Hur begär jag en återbetalning?

För att begära en återbetalning för produkter som köpts online skickar du e-post till Jabras kundtjänst.

Ange ditt ordernummer i ämnesrubriken

När din retur har godkänts kommer du att få en returinstruktion från Jabras kundtjänst.

Vi återbetalar 100 % av inköpspriset på produkten/erna. Fraktkostnader återbetalas däremot inte.

Hur avbryter jag min beställning??

Du kan begära att din beställning avbryts på samma dag som du gjorde beställningen , genom att kontakta Jabras kundtjänst. Om din beställning redan har börjat behandlas kanske din begäran avslås.

Om din beställning inte kan avbrytas får du ett e-postmeddelande när beställningen har skickats, samt ett e-postmeddelande med returinstruktioner. Du kan även kolla upp din beställning för att se dess leveransstatus.

När visas krediteringen på mitt kreditkort?

Din återbetalningskredit visas på ditt kort 5 - 7 arbetsdagar efter vi har tagit emot din returnerade produkt.

Jabras kundtjänst

Hur får jag support för min produkt?

För hjälp med att installera och använda din produkt kontaktar du Jabras kundtjänst med hjälp av informationen nedan:

Måndag - Fredag, 10:00 – 20:00 CET

Telefon: 020-889-208

E-posta oss

Klicka här för att komma åt våra supportverktyg och onlinedokumentation.

Hur får jag support för min beställning?

För hjälp med din beställning från Jabra Store kontaktar du Jabras kundtjänst med hjälp av informationen nedan:

Måndag - Fredag, 10:00 – 20:00 CET

Telefon: 020-889-208

E-posta oss

Klicka här för att komma åt din orderhistorik, inklusive spårningsnumret för din beställning.

Sekretess och säkerhet

Vilken sekretesspolicy har ni?

Klicka här för att läsa Digital Rivers sekretesspolicy.

Vad är Digital Rivers Säkerhets- och virusskydd?

Vi tar säkerheten när du handlar på största allvar. Handla lugnt i vetskapen om att vi har vidtagit åtgärder för att du ska vara helt skyddad när du beställer från en medlem i Digital River-nätverket. Du kan sålunda känna dig trygg när du handlar från oss eftersom Digital Rivers säkerhets- och virusskydd ger dig både säkerhet och sinnesro när du handlar!.

Gör så här:

1.Du behöver inte betala någonting om några avgifter som inte har godkänts dras från ditt kort på grund av att du har handlat från oss.

Enligt Fair Credit Billing Act kan din bank inte hålla dig ansvarig för mer än 50,00 USD för kortbedrägerier. Om banken håller dig ansvarig för någon del av dessa 50,00 USD täcker Digital River hela kostnaden för dig upp till 50,00 USD. Digital River täcker bara den här kostnaden om den otillåtna användningen av kortet inte berodde på dig och uppstod genom ett köp från en Digital River-nätverksmedlem när Digital Rivers säkra server användes. Om ditt kreditkort används utan tillåtelse måste du meddela kortleverantören enligt gällande rapportregler och procedurer samt förse Digital River med den supportinformation de behöver.

2.100 % av de programvarorna från Jabra har genom sökts efter virus.

Om den programvara du har hämtat från en Digital River-nätverksmedlem mot förmodan skulle innehålla ett virus åtar sig Digital River att antingen ersätta den påverkade programvaran eller att återbetala inköpspriset plus eventuella leveranskostnader som förknippas med den aktuella programvaran. Digital Rivers ansvarsskyldighet är begränsad till ersättning eller återbetalning enbart för den virusinfekterade programvaran som laddats ner från en medlem av Digital Rivers nätverk. Digital River täcker endast den här kostnaden om viruset inte berodde på dig och uppstod genom ett köp från en Digital-nätverksmedlem när Digital Rivers säkra server användes. Digital River ansvarar inte för kostnader för reparation eller ersättning av datorkomponenter, maskinvara, extra programvara, datorfiler eller någon annan kostnad relaterad till reparation, ersättning eller borttagning av virusinfekterade filer från din dator.

3.All information som du uppger när du handlar krypteras.

Eftersom vi tar emot känslig information från kunderna (namn, e-postadress, kreditkortsnummer osv.) använder Digital River VeriSigns® Secure Socket Layer-teknik (SSL) för att skydda kundernas personuppgifter. Denna teknik krypterar information som skickas och tas emot med hjälp av en avancerad krypteringsteknik. Den här tekniken tilldelar dolda koder till dataöverföringar som bara servern och kunderna kan validera. Det gör det omöjligt för utomstående att se några data.

Varför måste jag ställa in min webbläsare så att den accepterar cookies?

Vårt handelssystem är beroende av cookies. Vi använder cookies för att spåra såväl produkterna i din kundvagn som rabatter och annat som rör din order. Cookie-filerna identifierar innehållet i din vagn (produkter, rabatter etc.) och orderinformation (fakturerings- och personuppgifter sparas inte i cookies). Varje gång du köper något på sidan används cookies för att snabba på betalningsprocessen och göra din köperfarenhet bättre.

Utgör cookies en säkerhetsrisk?

Vårt handelssystem krypterar alla cookies. Dessutom innehåller cookien inga personuppgifter, bara en unik identifierare för vårt system som känner igen denna webbläsare.

Hur ställer jag in min webbläsare så att den accepterar cookies?

Om du använder Microsoft® Internet® Explorer® 6.0 eller senare, klicka på Internetalternativ i menyn Verktyg. I fönstret Internetalternativ väljer du sedan fliken Sekretess. Standardinställning är Mellan, vilket gör det möjligt för dig att acceptera cookies. Flytta skjutreglaget för att ändra sekretessinställningen om den inte är inställd på Mellan. Om inställningen är Anpassad, klicka på knappen Avancerat och sätt inställningen så att cookies från både första part och tredje part accepteras. Om du använder Microsoft® Internet® Explorer® 5.x, klicka på Internetalternativ i menyn Verktyg. Klicka på fliken Sekretess. Välj Internetzonen och klicka på Anpassad nivå. Välj Alternativ för cookies och välj sedan Aktivera.

Om du använder Mozilla® Firefox® 2.0 eller senare, klicka på Alternativ i menyn Verktyg . Klicka på fliken Sekretess och välj Acceptera cookies från webbplatser.