OPTIMERAD SUPPORT FÖR DIN PRODUKT – REGISTRERA DIN PRODUKTVill du vara först med att få information om ny programvara och andra uppdateringar för din produkt från Jabra? Om så är fallet, registrera den nu.

Registrera nu

Instruktionsfilmer
Instruktionsfilmer

Hur ställer jag inte och använder headsetet Jabra Supreme UC tillsammans med LINK 360?

Titta på instruktionsfilmen "Jabra demonstrerar". I den här videon visar vi hur du ställer in och använder datortelefonen Jabra Supreme UC, inklusive hur du stänger av ljudet, justerar volymen, svarar på och avslutar samtal.

Förutsättning:
Installera Jabra PC Suite.

Videon är på engelska

Var detta användbart?

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Hjälp oss att bli bättre

Välj ett av nedanstående alternativ:

Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Hur ställer jag inte och använder headsetet Jabra Supreme UC?

Titta på instruktionsfilmen "Jabra demonstrerar". I den här videon visar vi hur du ställer in och använder Jabra Supreme, inklusive hur du stänger av ljudet, justerar volymen, svarar på och avslutar samtal.

Videon är på engelska

Var detta användbart?

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Hjälp oss att bli bättre

Välj ett av nedanstående alternativ:

Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Felsökning
Felsökning
  • Jag hör inget ljud alls i mitt headset

    1. Visa alternativ för min enhetstyp

      • Datortelefon

        1. Anslut alltid din USB-adapter från Jabra direkt till datorn

          Om det ändå inte fungerar kan du försöka ansluta direkt till ett annat USB-uttag på datorn.

          Anslut inte via en USB-hubb eller liknande.

          Var detta användbart?

          Tack för din feedback

          Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

          Tack för din feedback

          Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

          Hjälp oss att bli bättre

          Välj ett av nedanstående alternativ:

          Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

        2. Kontrollera datortelefonens ljudinställningar och se till att USB-adaptern är vald som standardljudenhet

        3. Kontrollera ljudinställningarna i Ljudkontrollpanelen i Windows och se till att USB-adaptern är vald som standardljudenhet

      • Mobiltelefon

        1. Kontrollera att Bluetooth är aktiverat på mobiltelefonen och att en aktiv anslutning är upprättad mellan headsetet och mobiltelefonen


          Var detta användbart?

          Tack för din feedback

          Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

          Tack för din feedback

          Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

          Hjälp oss att bli bättre

          Välj ett av nedanstående alternativ:

          Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Jag har svårt att höra folk

    1. I detta avsnitt visas alternativ för specifika enheter

      • Mobiltelefon

        1. Höj högtalarvolymen på mobiltelefonen

  • Folk kan inte höra mig alls

    1. I detta avsnitt visas alternativ för specifika enheter

      • Mobiltelefon

        1. Kontrollera att mikrofonens sekretessknapp inte är aktiverad på mobiltelefonen

Vanliga frågor
Vanliga frågor

FAQ - de fem vanligaste frågorna

  • Vad är skillnaden mellan de vanliga UC-modellerna och de modeller som är certifierade för Microsoft Skype for Business?

    Modellerna som är certifierade för Microsoft Skype for Business (Lync) stödjer Microsoft Skype for Business i plug and play-läge. Dessa modeller stödjer funktioner för att svara på och avsluta samtal, justera volymen och stänga av mikrofonljudet.

    Om du inte använder Microsoft Skype for Business ska du använda den vanliga UC-modellen.

    Installera Jabra Direct för att använda funktioner för fjärrsamtalskontroll och närvarostatus.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Varför kan jag använda mitt Jabra-headset för telefonsamtal, men inte lyssna på musik med det?

    Bekräfta att din mobiltelefon stödjer Bluetooth-profilen A2DP. Bekräfta även i Bluetooth-inställningarna att headsetet är valt för mediaströmning.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Hur återställer jag Jabra Supreme?

    När du återställer Jabra Supreme rensas listan över enheter som har parats ihop med det. Följ dessa steg för att återställa:

    1. Slå på Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget "on".
    2. Håll samtidigt in Svara/avsluta-knappen och Volym upp-knappen i fem sekunder tills batteri- och Bluetooth-indikatorerna blinkar.



    3. Stäng av Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget "off". Jabra Supreme är nu återställt. När du slår på det igen är det redo att paras ihop.

    Obs: När Jabra Supreme har återställts behöver du para ihop det med din mobiltelefon igen. Kom ihåg att ta bort den tidigare ihopparningen innan du parar ihop igen.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Hur får jag tag i tillbehör till min Jabra-enhet?

    Du kan beställa tillbehör och delar på sidan Jabras tillbehör. Ange namnet på din Jabra-enhet i sökfältet (till exempel Jabra Revo Wireless) och bläddra sedan bland de tillgängliga tillbehören och delarna.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Kan jag använda mitt headset medan det laddas?

    Av säkerhetsskäl bör du inte använda headsetet under laddningen. Låt det bli fulladdat och ta bort det från laddaren så är headsetet redo för användning.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

FAQ - alla frågor

  • Inställning för datortelefoner

    • Hur ställer jag in närvarostatus i Jabra Direct?

      Förutsättning

      Du kan ange denna inställning genom att följa dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på ikonen Meny (Menu) och sedan på Allmänna inställningar (General settings).



      3. Under Uppdatera närvaro i datortelefoner (Update presence in softphones) klickar du för att välja På (On) eller Av (Off).



      4. Obs: Din datortelefon måste stödja integrering med Jabra Direct för att denna funktion ska fungera.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur ställer jag in min datortelefon som föredragen datortelefon i Jabra Direct?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att ställa in din datortelefon som föredragen datortelefon i Jabra Direct:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar (Settings).



      3. Scrolla ner och expandera Datortelefon (Softphone (PC)).
      4. Under Föredragen datortelefon (Preferred softphone) väljer du vilken du föredrar.



      5. Klicka på Verkställ (Apply).

      Obs: Om du använder Jabra Pro 9470, 9465, 9460, Jabra Go 6470, Jabra Dial 550 eller Jabra Motion Office så åsidosätter den föredragna datortelefonen som valts i Jabra Direct den datortelefon som valts på själva enheten.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur ställer jag in min Jabra-enhet så att den fungerar till Microsoft Skype for Business?

      Förutsättning

      Jabra Direct kommer automatiskt att försöka ställa in en standarddatortelefon. Följ dessa steg för att ändra datortelefonen till Microsoft Skype for Business manuellt:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar (Settings).



      3. Scrolla ner och expandera Datortelefon (Softphone (PC).
      4. Under Föredragen datortelefon (Preferred softphone) väljer du Microsoft Skype for Business och klickar på Verkställ (Apply).



      5. Starta Microsoft Skype for Business.
      6. Välj Alternativ (Options).

      7. Skype_4

      8. Under Ljudenhet (Audio device) väljer du din Jabra-enhet.



      9. För att testa ljudet i Högtalare (Speaker) eller Ringsignal (Ringer) klickar du på knappen med den gröna pilen och sedan på OK.
      10. Jabra Direct säger då att Jabra-enheten och Microsoft Skype for Business är redo att användas.



      Obs: Kontrollera att din datortelefon är aktiv och inloggad så att den är tillgänglig i Jabra Direct. En komplett lista med kompatibla datortelefoner finns på www.jabra.com/direct.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Installation

    • Varför får jag dålig räckvidd vid anslutning till Jabra Link 360?

      Jabra Link 360:s position kan påverka dess räckvidd. Om den t ex är ansluten till en stationär dator och sedan placerad under ett bord kan föremål störa signalen och minska räckvidden.

      WiFi 2.4 GHz och andra Bluetooth-enheter, som t.ex. tangentbord, mus eller skrivare kan också störa signalen.

      Om du upplever dålig räckvidd kan du försöka med följande:

      • Placera Jabra Link 360 så att det är i nivå med headsetet den är ansluten till.
      • Om Jabra Link 360 är placerad under exempelvis ett bord kan du använda en USB-förlängningssladd för att få upp den i nivå med headsetet den är ansluten till.

      Obs: Om du använder en USB-förlängningssladd så måste den stödja dataöverföring annars fungerar inte Jabra Link 360 korrekt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför växlar datorn inte automatiskt mellan mitt Jabra-headset och en annan standardljudenhet när jag ansluter eller tar ut mitt headset?

      Försök manuellt att välja ditt Jabra-headset som standardljudenhet. Följ dessa steg för att ändra ljudinställningarna i Windows:

      1. Öppna Windows Kontrollpanel (Control Panel).
      2. Öppna Ljud (Sound).
      3. Klicka på fliken Uppspelning (Playback).
        1. Välj headsetet.
        2. Klicka på Ange standard (Set Default)och sedan på OK.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför är mitt headset, som är certifierat för Microsoft Skype for Business, inte inställt som standardljudenhet i Windows?

      Du måste manuellt ange inställningen för standardljudenheten i Windows. Följ dessa steg:

      Windows 8:

      1. Skriv "ljud" (eller "sound") på Windows startskärm och klicka eller tryck sedan på Inställningar (Settings).
      2. Klicka på Ljud (Sound).
      3. På fliken Uppspelning (Playback) väljer du Jabra-headsetet och väljer Ange standard (Set Default).



      4. Gör samma sak på fliken Inspelning (Recording).
      5. Klicka på Verkställ (Apply) och sedan på OK.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Ljud

    • Varför kan jag använda mitt Jabra-headset för telefonsamtal, men inte lyssna på musik med det?

      Bekräfta att din mobiltelefon stödjer Bluetooth-profilen A2DP. Bekräfta även i Bluetooth-inställningarna att headsetet är valt för mediaströmning.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför säger inte mitt Jabra-headset namnet på den som ringer?

      Kontrollera att din telefon stöder Bluetooth-profilen PBAP (Phone Book Access Profile) och att namnet på den som ringer finns i din telefonbok.

      Observera att det på vissa mobiltelefoner visas ett varningsmeddelande om åtkomst till telefonboken i det övre vänstra hörnet. Du måste välja detta meddelande och sedan godkänna anslutningen för att nummerpresentationen ska fungera korrekt.

      Se följande förutsättningar:

      • Din mobiltelefon stödjer Bluetooth-profilen Phone Book Access Profile (PBAP).
      • Under ihopparningen måste du ha gett headsetet tillgång till telefonboken.
      • Telefonnumret måste vara kopplat till en sparad kontakt i telefonboken.
      • Det inkommande samtalet får inte vara från en okänd, olistad eller blockerad person.

      Obs: Japanska stödjer endast nummeruppläsning. Kinesiska stöds endast på förenklad kinesiska.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför hör jag statiskt brus i mitt Jabra-headset?

      Trådlösa enheter är känsliga för störningar som kan påverka ljudkvaliteten och resultera i brus. Följ dessa riktlinjer för att undvika att blockera Bluetooth-signalen:

      • Se till att avståndet mellan ditt headset och den ihopparade enheten inte är mer än 10 m.
      • Se till att det inte finns något i vägen mellan headsetet och telefonen. Undvik att placera föremål som kan blockera radiosignaler mellan ihopparade enheter. Detta omfattar väggar, dörrar och fönster.
      • Undvik miljöer där det finns datorer, mikrovågsugnar och en hög koncentration av WiFi.
      • Ha headsetet och mobiltelefonen på samma sida kroppen.
      • Undvik att lägga mobiltelefonen i en bakficka.

      Obs: Låg batterikapacitet i Jabra-headsetet och mobiltelefonen kan påverka Bluetooth-räckvidden.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Funktioner

    • Hur återställer jag Jabra Supreme?

      När du återställer Jabra Supreme rensas listan över enheter som har parats ihop med det. Följ dessa steg för att återställa:

      1. Slå på Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget "on".
      2. Håll samtidigt in Svara/avsluta-knappen och Volym upp-knappen i fem sekunder tills batteri- och Bluetooth-indikatorerna blinkar.



      3. Stäng av Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget "off". Jabra Supreme är nu återställt. När du slår på det igen är det redo att paras ihop.

      Obs: När Jabra Supreme har återställts behöver du para ihop det med din mobiltelefon igen. Kom ihåg att ta bort den tidigare ihopparningen innan du parar ihop igen.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur kommer jag åt inställningarna på Jabra Link 360?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att komma åt inställningarna för Jabra Link 360:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Menyikonen.



      3. Klicka på Bluetooth-anslutningar (Bluetooth connections).
      4. De tillgängliga inställningarna för Jabra Link 360 visas.



      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur överför jag ett samtal från Microsoft Lync för Mac 2011 till min mobiltelefon?

      Utför följande steg när du pratar i telefon:

      Obs: Din Lync-klient måste stödja utgående samtal för att funktionen ska fungera. Kontrollera även att headsetet är ihopparat med din mobiltelefon.

      1. Klicka på ikonen Överför samtal (Transfer call).



      2. Klicka på Annan person eller nummer (Other Person or Number).



      3. Ange telefonnumret som du vill överföra samtalet till i sökrutan.
      4. Klicka på OK.



      5. Acceptera det inkommande samtalet på din mobiltelefon.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur överför jag ett samtal från Microsoft Skype for Business till min mobiltelefon?

      Följ dessa steg när du pratar i telefon:

      1. Kontrollera att headsetet är ihopparat med din mobiltelefon.
      2. Klicka på Samtalskontroller (Call Controls).

      3. Skype_1

      4. Klicka på Överför (Transfer).

      5. Skype_2

        1. Klicka på Min mobil (My Mobile) för att överföra samtalet till mobilnumret som är kopplat till ditt Skype for Business-konto.
        2. Om mobilnumret inte finns i Skype for Business anger du det i fältet Välj en kontakt eller ett samtal, eller skriv ett namn (Choose a contact or conversation, or type a name). Klicka sedan på Överför (Transfer).

        Skype_3

      6. Acceptera det inkommande samtalet på din mobiltelefon.

      Obs: Din Skype for Business-klient måste stödja utgående samtal för att funktionen ska fungera.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur hittar jag mitt Jabra-headsets firmwareversion via Jabra Direct?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att hitta headsetets firmwareversion:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Settings (Inställningar).

      3.  

      4. Scrolla ner och expandera Product Information (Produktinformation).
      5. Se Firmware version (Firmwareversion).



      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Stöder LINK 360 A2DP?

      Ja, Jabra Link 360 Nano Bluetooth USB-adapter stödjer A2DP-strömning från din dator. (Headsetet måste också stödja A2DP för att funktionen ska fungera.)

       

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur återställer jag Jabra Link 360?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att återställa Jabra Link 360:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på ikonen Menu (Meny).

      3.  

      4. Klicka på Bluetooth connections (Bluetooth-anslutningar).
      5. Klicka på Reset Now (Återställ nu).



      6. Obs: När Jabra Link 360 har återställts behöver du återansluta det till dina Jabra-enheter.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur justerar jag inställningarna för trådlös räckvidd på Jabra Link 360?

      Förutsättning

      För maximal specificerad räckvidd mellan adaptern och headsetet ska den trådlösa räckvidden vara inställd på "Normal". Om det dock finns för många trådlösa enheter som stör varandra ska du ställa in räckvidden på "Low" (Låg) eller "Very Low" (Mycket låg). Följ dessa steg för att ändra inställningarna i Jabra Direct:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar (Settings).



      3. Scrolla ner till Trådlös räckvidd (Wireless range) och välj lämplig inställning.



      4. Klicka på Verkställ (Apply).

      Obs: Jabra Link 360 och din enhet från Jabra måste vara ihopparade och påslagna.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur många ihopparningar kommer Jabra Link 360 ihåg?

      Förutsättning

      Jabra Link 360 kommer ihåg upp till åtta ihopparade enheter. Du kan återställa Jabra Link 360 för att rensa listan över enheter som har anslutits till det. För att rensa listan följer du dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på ikonen Meny (Menu).

      3.  

      4. Klicka på Bluetooth-anslutningar (Bluetooth connections).
      5. Under Återställ Jabras Bluetooth-adapter (Reset Jabra Bluetooth adapter) klickar du på Återställ nu (Reset Now).



      Obs: När du har återställt Jabra Link 360 behöver du återansluta det till dina Jabra-enheter.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur uppdaterar jag firmwaren på min Jabra-enhet?

      Förutsättning

      För att söka efter ny firmware och uppdatera din Jabra-enhet måste Jabra Direct vara installerat på datorn. För att uppdatera enheter som t.ex. Jabra Motion eller Jabra Stealth måste de anslutas direkt till datorn med en USB-kabel. För vissa Jabra Link EHS-adaptrar kan du behöva en micro USB-kabel för att ansluta adaptern till datorn. Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Om det finns en firmwareuppdatering till din Jabra-enhet visas detta på huvudskärmen.



      3. För att manuellt uppdatera eller söka efter ny firmware klickar du på firmwareuppdateringsikonen.

      4.  

      5. Jabra Direct Firmware Updater öppnar i ett nytt fönster.
      6. Välj din Jabra-enhet och klicka sedan på Nästa (Next).



      7. Klicka på Ladda ner (Download). När nedladdningen är klar klickar du på Nästa (Next).



      8. Följ anvisningarna på skärmen. Koppla inte ur din enhet när firmwaren håller på att uppdateras.

      Obs: Om du använder en USB-dongel från Jabra till din Jabra-enhet, (som t.ex. Jabra Motion UC eller Jabra Stealth UC) rekommenderas det att du uppdaterar både headsetet och dongeln samtidigt. Datorn måste vara ansluten till Internet för att ladda ner den senaste firmwaren.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför är det viktigt att uppdatera min Jabra-enhets firmware?

      Förutsättning

      Firmwareuppdateringar förbättrar oftast prestandan på och lägger ibland till nya funktioner till din Jabra-enhet.

      Obs: För att uppdatera vissa enheter som t.ex. Jabra Link EHS-adaptrar, Jabra Motion eller Jabra Stealth måste de anslutas direkt till datorn med en micro USB-kabel eller USB-kabel.

      Följ dessa steg för att söka efter ny firmware:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Om det finns en firmwareuppdatering till din Jabra-enhet visas detta på huvudskärmen.



      3. För att manuellt uppdatera eller söka efter ny firmware klickar du på firmwareuppdateringsikonen.



      4. Jabra Direct Firmware Updater öppnar i ett eget fönster.
      5. Välj din Jabra-enhet och klicka sedan på Nästa (Next).



      6. Klicka på Ladda ner (Download) och när nedladdningen är klar klickar du på Nästa (Next).



      7. Följ anvisningarna på skärmen. Koppla inte ur din enhet medan firmwaren håller på att uppdateras.

      Obs: Om du använder en USB-dongel från Jabra till din enhet, som t.ex. Jabra Motion UC eller Jabra Stealth UC rekommenderas det att du uppdaterar både headsetet och dongeln samtidigt. Datorn måste vara ansluten till Internet för att ladda ner den senaste firmwaren.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Kompatibilitet

    • Vad är skillnaden mellan de vanliga UC-modellerna och de modeller som är certifierade för Microsoft Skype for Business?

      Modellerna som är certifierade för Microsoft Skype for Business (Lync) stödjer Microsoft Skype for Business i plug and play-läge. Dessa modeller stödjer funktioner för att svara på och avsluta samtal, justera volymen och stänga av mikrofonljudet.

      Om du inte använder Microsoft Skype for Business ska du använda den vanliga UC-modellen.

      Installera Jabra Direct för att använda funktioner för fjärrsamtalskontroll och närvarostatus.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Tillbehör

    • Hur får jag tag i tillbehör till min Jabra-enhet?

      Du kan beställa tillbehör och delar på sidan Jabras tillbehör. Ange namnet på din Jabra-enhet i sökfältet (till exempel Jabra Revo Wireless) och bläddra sedan bland de tillgängliga tillbehören och delarna.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Teknisk information

    • Kan jag använda mitt headset medan det laddas?

      Av säkerhetsskäl bör du inte använda headsetet under laddningen. Låt det bli fulladdat och ta bort det från laddaren så är headsetet redo för användning.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Vad är Audio Video Remote Control Profile (AVRCP)?

      AVRCP ger ett headset möjligheten att:

      • Spela musik
      • Pausa musik
      • Stoppa musik
      • Hoppa till nästa eller föregående låt

      Obs: Mobiltelefonen som är ihopparad med headsetet måste också stödja samma Bluetooth-profil. Vissa headset har inte knappar för att stödja alla funktioner.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Är Jabras headset säkra att använda?

      Ja, Jabras headset är säkra att använda. Alla Jabras headset har en teknik som skyddar användaren mot plötsliga ljudtoppar.

      Många akustiska experter definierar akustisk chock som att man utsätts för ljud över 135 dB SPL, men även lägre ljud kan skada hörseln. Alla Jabras headset stänger av ljud vid 118 dB SPL RMS (RMS = effektivvärde).

      Jabra Biz 2400 USB innehåller teknik som garanterar säkra och måttliga ljudnivåer, vilket gör det till det första trådbundna USB-headsetet med inbyggd teknik som uppfyller kraven för de strikta reglerna som gäller i EU för buller på arbetsplatsen. När Jabra Biz 2400 IP och Jabra Biz 2400 används tillsammans med den digitala förstärkaren Jabra GN8210, följer de dessutom internationella hälso- och säkerhetsdirektiv för att skydda användarna mot de faror som är förknippade med långvarig, kumulativ bullerexponering.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Vad är A2DP (Advanced Audio Distribution Profile)?

      A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) är en Bluetooth-profil som gör det möjligt att strömma t.ex. musik mellan ett Jabra-headset och en kompatibel Bluetooth-enhet. A2DP används i utvalda Jabra-headset.

      Obs: Alla Bluetooth-enheter stöder inte A2DP. Läs bruksanvisningen till din Bluetooth-enhet.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Vad är Headset Profile (HSP)?

      HSP är en standardprofil i alla Jabras Bluetooth-produkter. HSP ger ett headset möjligheten att:

      • Besvara samtal
      • Avsluta samtal
      • Justera volymen på samtal

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Vad är Hands Free Profile (HFP)?

      HFP är en standardprofil i alla Jabras Bluetooth-produkter. HFP ger ett headset möjligheten att:

      • Ringa upp senaste numret
      • Använda Samtal väntar
      • Använda röstuppringning*

      *Endast vid ihopparning med en mobiltelefon som stödjer samma Bluetooth-profil.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Bästa praxis för laddningsbara batterier

      Dessa riktlinjer gäller användningen av batterier rent allmänt och gäller inte specifikt deras användning till Jabras headset. Använd följande riktlinjer för att spara på och förvara laddningsbara batterier.

      • Placera inte batterier i direkt solljus.
      • Placera inte batterier i extrem kyla.
      • Förvara inte batterier under längre perioder utan att ladda dem, ungefär var tredje månad för de flesta produkter.
      • I dagligt bruk är det bäst att sätta tillbaka headsetet i laddningsbasen när det inte används.
      • Sätt alltid tillbaka headsetet i laddningsbasen över natten.
      • Observera att HD Voice/bredbandsljud förbrukar lite mer batteri än smalbandsljud.

      Om du hanterar eller förvarar laddningsbara batterier felaktigt kan deras livstid försämras.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Nerladdningsområde
Nerladdningsområde

Mac

Filbeskrivning Språk eller region Lanseringsdatum Version Filstorlek Release notes
Jabra Suite för Mac Engelska 2016-04-14 2.6 19,1 MB Ladda ned

Integration för:

  • CounterPath X-Lite (för fullständig fjärrsamtalskontroll från Jabras ljudenheter)

Förbättrad integration för:

  • CounterPath Bria (förbättrade drivrutiner och buggfixar, upp till ver. 4.3 stöds)

Nya funktioner och förbättringar:

  • Jabra BIZ 1500 - produktsupport för integrering av fjärrsamtalskontroll och Firmware Updater.
  • Diverse stabilitets- och prestandaförbättringar

Systemkrav och kompatibilitet:

Se Databladet till Jabra Suite för Mac

 

Windows

Filbeskrivning Språk eller region Lanseringsdatum Version Filstorlek Release notes
Firmware Engelska 2015-07-22 4.29 10,8 MB Ladda ned

Underhåll för att förbättra kvaliteten

Ladda ner den senaste versionen av Jabra Direct innan du börjar uppdatera.

VIKTIGT!
Var medveten om att headsetet måste anslutas direkt till datorn via en USB-port för att det ska gå att uppdatera.
Jabra Direct Engelska 2016-04-14 3.4 23,3 MB Ladda ned

Stöd för nya ljudenheter från Jabra:

  • Jabra Biz 1500
  • Inställning av namnbricka tillagt för Jabra Link 230 och 260

Förbättrad datortelefonsintegration för:

  • Avaya Communicator för Lync och Skype for Business (förbättrade drivrutiner för igenkänning)
  • CounterPath Bria (igenkänning och hantering av de datortelefoner från Bria som brandas av andra företag)

Systemkrav och kompatibilitet:
Se datablad för Jabra Direct på sid 3: DATABLAD

Bruksanvisningar

Dokumentation för nedladdning Språk eller region Filformat Filstorlek
Datablad PDF 3,3 MB Ladda ned
Överrensstämmelseförsäkran Engelska PDF 74,6 KB Ladda ned
Tekniska specifikationer Engelska PDF 424,2 KB Ladda ned
Bruksanvisning PDF 392,7 KB Ladda ned