OPTIMERAD SUPPORT FÖR DIN PRODUKT – REGISTRERA DIN PRODUKTVill du vara först med att få information om ny programvara och andra uppdateringar för din produkt från Jabra? Om så är fallet, registrera den nu.

Registrera nu

Instruktionsfilmer
Instruktionsfilmer

Hur ställer jag inte och använder headsetet Jabra Supreme UC tillsammans med LINK 360?

Titta på instruktionsfilmen "Jabra demonstrerar". I den här videon visar vi hur du ställer in och använder datortelefonen Jabra Supreme UC, inklusive hur du stänger av ljudet, justerar volymen, svarar på och avslutar samtal.

Förutsättning:
Installera Jabra PC Suite.

Videon är på engelska

Var detta användbart?

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Hjälp oss att bli bättre

Välj ett av nedanstående alternativ:

Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Hur ställer jag inte och använder headsetet Jabra Supreme UC?

Titta på instruktionsfilmen "Jabra demonstrerar". I den här videon visar vi hur du ställer in och använder Jabra Supreme, inklusive hur du stänger av ljudet, justerar volymen, svarar på och avslutar samtal.

Videon är på engelska

Var detta användbart?

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Hjälp oss att bli bättre

Välj ett av nedanstående alternativ:

Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Ingen felsökning tillgänglig för denna produkt
Vanliga frågor
Vanliga frågor

FAQ - de fem vanligaste frågorna

  • Vad är skillnaden mellan Microsoft Lync-modellerna och standardmodellerna?

    MS Lync-modellerna har knappar som är programmerade att stödja Microsoft Lync. De har en speciell svarsknapp som interagerar med Microsoft Lync och gör det möjligt att utnyttja dessa funktioner till fullo. En MS Lync-modell kan användas tillsammans med annan programvara och som ett vanligt headset, men svarsknappen kommer inte att fungera då.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Hur återställer jag Jabra Supreme?

    En återställning rensar listan över enheter som har anslutits till Jabra Supreme.

    Följ dessa steg:

    1. Slå på Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget .
    2. Håll in (5 sekunder) Svara/avsluta-knappen och Volym upp-knappen på Jabra Supreme tills batteri- och Bluetooth-indikatorerna blinkar samtidigt.
    3. Stäng av Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget Av.
    4. Jabra Supreme är nu återställt.
    5. När du slår på Jabra Supreme igen är det redo att ansluta direkt.

    Obs: När Jabra Supreme har återställts behöver du återansluta det till din mobila enhet. Kom ihåg att ta bort/glömma den tidigare Jabra Supreme-anslutningen på din mobila enhet innan du återansluter.

    Hur ansluter jag (parar ihop) Jabra Supreme till min mobiltelefon?

    Första gången Jabra Supreme slås på kommer det att vara redo att ansluta till din mobiltelefon.

    1. Aktivera Bluetooth på din mobiltelefon.
    2. Stäng av Jabra Supreme.
    3. Håll in Svara/avsluta-knappen medan du sätter mikrofonarmen i läget . Släpp Svara/avsluta-knappen när Bluetooth-indikatorn blinkar blått.
     

    4. Följ de röststyrda anvisningarna för att ansluta till din mobiltelefon. Du blir ombedd att gå till Bluetooth-menyn på din mobiltelefon och välja Jabra Supreme från listan av Bluetooth-enheter. Ange PIN-kod 0000 (4 nollor) om nödvändigt.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Jag kan använda mitt Jabra-headset för telefonsamtal, men jag kan inte lyssna på musik med det.

    Kontrollera att din telefon har stöd för stereoprofilerna för Bluetooth, A2DP och AVRCP. Om telefonen saknar dessa profiler kommer musiken inte överföras via Bluetooth-länken. Kolla med din teleoperatör för att bekräfta vilka profiler telefonen har stöd för.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Hur får jag tag i reservdelar och tillbehör till min Jabra-enhet?

    Du kan beställa tillbehör och delar på sidan Jabras tillbehör.
    Bara ange namnet på din Jabra-enhet i sökfältet (t.ex. Jabra Revo Wireless) och bläddra bland de tillgängliga tillbehören och delarna.

    Jabras tillbehör

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Jag kan inte svara på samtal när headsetet laddas.

    Av säkerhetskäl kan headsetet inte användas när det laddas. Låt headsetet bli fulladdat och ta sedan bort det från laddaren så är det redo för användning.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Välj ett av nedanstående alternativ:

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

FAQ - alla frågor

  • Inställning för datortelefoner

    • Hur gör jag min datortelefon till föredragen datortelefon i Jabra Direct?

      Förutsättning

      Kontrollera att datortelefonen stöds av Jabra Direct innan du ställer in den som föredragen datortelefon i Jabra Direct.

      Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar.

       

      3. Scrolla ner och expandera knappen Datortelefon.
      4. Under Föredragen datortelefon väljer du vilken du föredrar.



      5. Klicka på Verkställ.

      Obs: Om du använder Jabra PRO 9470, Jabra PRO 9465, Jabra PRO 9460, Jabra GO 6470, Jabra Dial 550 eller Jabra Motion Office så åsidosätter den föredragna datortelefonen som valts i Jabra Direct den datortelefon som valts på själva enheten.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur anger jag inställningar som visar min datortelefons tillgänglighet via Jabra Direct?

      Förutsättning

      Du kan ange inställningar genom att följa dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på ikonen Menu (Meny) och sedan på General settings (Allmänna inställningar).



      3. Under Update presence in softphones (Uppdatera närvaro i datortelefoner) klickar du för att välja On (På) eller Off (Av).



      4. Obs: Din datortelefon måste stödja integrering med Jabra Direct för att denna funktion ska fungera.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur ställer jag in min Jabra-enhet så att den fungerar till Microsoft Lync 2013?

      Förutsättning

      Jabra Direct kommer automatiskt att försöka ställa in en standarddatortelefon.
      Följ dessa steg för att ändra till Microsoft Lync 2013 manuellt:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar.



      3. Scrolla ner och expandera knappen Datortelefon.
      4. Välj Microsoft Lync under Föredragen datortelefon och klicka på Verkställ.


      5. Starta Microsoft Lync 2013.
      6. Välj Alternativ.



      7. Under Ljudenhet väljer du din Jabra-enhet från rullgardinsmenyn.



      8. För att testa ljudet från högtalare eller ringsignal klickar du på de gröna pilarna.
      9. När du är klar klickar du på OK.
      10. Det bör stå på Jabra Direct att Jabra-enheten och Microsoft Lync är redo för användning.


      Obs: Kontrollera att din datortelefon är aktiv och inloggad för att Jabra Direct ska ange att det är redo. En komplett lista med kompatibla datortelefoner finns på www.jabra.com/direct.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Installation

    • Varför är mitt MS Lync-optimerade headset inte satt som standard i Windows?

      Även om din produkt är optimerad för MS Lync gör det inte automatiskt din Jabra-enhet till standardljudenhet i Windows.

      Kontrollera dina ljudinställningar i Windows.

      Windows XP SP3:


      1. Klicka på Startknappen

      2. Klicka på Kontrollpanelen

      3. Klicka på Ljud, tal och ljudenheter (Detta gäller om det sorteras efter kategori, om det sorteras enligt klassisk vy klickar du på Ljud och ljudenheter och går till steg 5)

      4. Klicka på Ljud och ljudenheter

      5. Om Jabra-enheten inte är vald som standardenhet väljer du den på röstfliken både under Röstuppspelning och Röstinspelning och klickar sedan på Verkställ och OK.

       Windows 7:

      1. Klicka på Startknappen

      2. Klicka på Kontrollpanelen

      3. Klicka på Maskinvara och ljud (Detta gäller om det sorteras efter kategori, om det sorteras efter ikoner klickar du på Ljud och går till steg 5)

      4. Klicka på Ljud

      5. Om Jabra-enheten inte är vald som standardenhet på uppspelningsfliken väljer du den och klickar på Standard


      6. Gör följande på inspelningsfliken.

      7. Klicka på Verkställ och OK


      Windows 8:

      1. Skriv "Ljud" på startskärmen och klicka/tryck på Inställningar.

      2. Klicka på Ljud
      3. Om Jabra-enheten inte är vald som standardenhet på uppspelningsfliken väljer du den och klickar på Standard

      4. Gör följande på inspelningsfliken.

      5. Klicka på Verkställ och OK

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Datorn byter inte automatiskt mellan min Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adapter och en annan standardljudenhet när jag sätter in/tar ut USB-adaptern.

      Försök välja Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adaptern som standardljudenhet manuellt. Gå till datorns Kontrollpanel. Öppna menyn Ljud och ljudenheter. När Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adaptern är insatt kan du välja den som standardljudenhet för ljuduppspelning och inspelning. Klicka på Verkställ. Klicka på OK. Om du använder Macintosh går du till Systeminställningar på datorn. När Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adaptern är insatt väljer du den i Ljudmenyn under Utgång och Ingång.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför får jag dålig räckvidd vid anslutning till Jabra Link 360?

      Jabra Link 360:s position kan påverka dess räckvidd. Om den t ex är ansluten till en stationär dator och sedan placerad under ett bord kan föremål störa signalen och minska räckvidden.

      WiFi 2.4 GHz och andra Bluetooth-enheter, som t.ex. tangentbord, mus eller skrivare kan också störa signalen.

      Om du upplever dålig räckvidd kan du försöka med följande:

      • Placera Jabra Link 360 så att det är i nivå med headsetet den är ansluten till.
      • Om Jabra Link 360 är placerad under exempelvis ett bord kan du använda en USB-förlängningssladd för att få upp den i nivå med headsetet den är ansluten till.

      Obs: Om du använder en USB-förlängningssladd så måste den stödja dataöverföring annars fungerar inte Jabra Link 360 korrekt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Ljud

    • Jag kan använda mitt Jabra-headset för telefonsamtal, men jag kan inte lyssna på musik med det.

      Kontrollera att din telefon har stöd för stereoprofilerna för Bluetooth, A2DP och AVRCP. Om telefonen saknar dessa profiler kommer musiken inte överföras via Bluetooth-länken. Kolla med din teleoperatör för att bekräfta vilka profiler telefonen har stöd för.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Min Jabra-enhet annonserar inte namnet på den som ringer

      Kontrollera att din telefon stöder PBAP (Bluetooth phonebook access profile) och att namnet på den som ringer är i din telefonbok.

      Observera att, på vissa Android-telefoner visas ett varningsmeddelande om telefonboksåtkomst i det övre vänstra hörnet. Du måste välja detta meddelande och godkänna anslutningen för att nummerpresentationen ska fungera korrekt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Jag hör knastrande ljud

      Bluetooth är en radioteknik, vilket innebär att den är känslig
      för föremål mellan anslutna enheter. För att undvika knastrande ljud
      rekommenderas ett avstånd på högst 10 meter och
      inga större föremål mellan enheterna.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför hör jag ett statiskt brus i mitt Bluetooth-headset?

      Alla trådlösa enheter är känsliga för störningar som kan påverka prestandan. Prova följande steg:

      1. Håll headsetet på samma sida av din kropp som telefonen.
      2. Se till att det inte finns något i vägen mellan headsetet och telefonen. Bluetooth-signalen kan ha svårigheter att sända genom väggar, byggnader eller personer. Statiskt brus eller störningar beror ibland på omgivningen. Störningar kan orsakas av t.ex. datorer, trådlösa telefoner, mikrovågor, etc.  

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Funktioner

    • Hur återställer jag Jabra Supreme?

      En återställning rensar listan över enheter som har anslutits till Jabra Supreme.

      Följ dessa steg:

      1. Slå på Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget .
      2. Håll in (5 sekunder) Svara/avsluta-knappen och Volym upp-knappen på Jabra Supreme tills batteri- och Bluetooth-indikatorerna blinkar samtidigt.
      3. Stäng av Jabra Supreme genom att sätta mikrofonarmen i läget Av.
      4. Jabra Supreme är nu återställt.
      5. När du slår på Jabra Supreme igen är det redo att ansluta direkt.

      Obs: När Jabra Supreme har återställts behöver du återansluta det till din mobila enhet. Kom ihåg att ta bort/glömma den tidigare Jabra Supreme-anslutningen på din mobila enhet innan du återansluter.

      Hur ansluter jag (parar ihop) Jabra Supreme till min mobiltelefon?

      Första gången Jabra Supreme slås på kommer det att vara redo att ansluta till din mobiltelefon.

      1. Aktivera Bluetooth på din mobiltelefon.
      2. Stäng av Jabra Supreme.
      3. Håll in Svara/avsluta-knappen medan du sätter mikrofonarmen i läget . Släpp Svara/avsluta-knappen när Bluetooth-indikatorn blinkar blått.
       

      4. Följ de röststyrda anvisningarna för att ansluta till din mobiltelefon. Du blir ombedd att gå till Bluetooth-menyn på din mobiltelefon och välja Jabra Supreme från listan av Bluetooth-enheter. Ange PIN-kod 0000 (4 nollor) om nödvändigt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur återställer jag Jabra Link 360?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att återställa Jabra Link 360:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på ikonen Menu (Meny).

      3.  

      4. Klicka på Bluetooth connections (Bluetooth-anslutningar).
      5. Klicka på Reset Now (Återställ nu).



      6. Obs: När Jabra Link 360 har återställts behöver du återansluta det till dina Jabra-enheter.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur många ihopparningar kommer Jabra Link 360 ihåg?

      Förutsättning

      Jabra Link 360 kommer ihåg upp till åtta ihopparade enheter. Du kan återställa Jabra Link 360 för att rensa listan över enheter som har anslutits till det. För att rensa listan följer du dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på ikonen Meny (Menu).

      3.  

      4. Klicka på Bluetooth-anslutningar (Bluetooth connections).
      5. Under Återställ Jabras Bluetooth-adapter (Reset Jabra Bluetooth adapter) klickar du på Återställ nu (Reset Now).



      Obs: När du har återställt Jabra Link 360 behöver du återansluta det till dina Jabra-enheter.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Stöder LINK 360 A2DP?

      Ja, Jabra Link 360 Nano Bluetooth USB-adapter stödjer A2DP-strömning från din dator. (Headsetet måste också stödja A2DP för att funktionen ska fungera.)

       

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur hittar jag mitt Jabra-headsets firmwareversion via Jabra Direct?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att hitta headsetets firmwareversion:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Settings (Inställningar).

      3.  

      4. Scrolla ner och expandera Product Information (Produktinformation).
      5. Se Firmware version (Firmwareversion).



      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur justerar jag inställningarna för trådlös räckvidd på Jabra Link 360?

      Förutsättning

      För maximal specificerad räckvidd mellan adaptern och headsetet ska den trådlösa räckvidden vara inställd på "Normal". Men om du har problem med för många trådlösa enheter som stör varandra kan du försöka ställa in det till "Low" (Låg) eller "Very Low" (Väldigt låg).
      Inställningarna ändrar du via Jabra Direct.

      Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar.

       

      3. Scrolla ner till Trådlös räckvidd och välj önskad räckvidd.

       

      4. Klicka på Verkställ.

      Obs: Jabra Link 360 och tillhörande enhet från Jabra måste vara anslutna och påslagna.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Varför är det viktigt att uppdatera headsetets firmware?

      Förutsättning

      Firmwareuppdateringar förbättrar oftast prestandan och lägger ibland till nya funktioner till din enhet.
      För vissa Jabra Link EHS-adaptrar behöver du en micro USB-kabel för att ansluta adaptern till datorn.

      Följ dessa steg för att söka efter ny firmware:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Om det finns en firmwareuppdatering till din Jabra-enhet visas det på huvudskärmen.



      3. För att manuellt uppdatera eller söka efter ny firmware klickar du på ikonen Firmware Updater.



      4. Jabra Direct Firmware Updater öppnas i ett nytt fönster.
      5. Välj din enhet och klicka på knappen Next (Nästa).



      Obs: För att uppdatera enheter som t.ex. Jabra Motion eller Jabra Stealth måste de anslutas direkt till datorn med en USB-kabel.

      6. Klicka på knappen Download (Ladda ner) och när nedladdningen är klar på Next (Nästa).



      7. Följ anvisningarna på skärmen. Koppla inte ur din enhet medan firmwaren uppdateras.

      Obs: Om du använder en USB-dongel från Jabra till din enhet, t.ex. Jabra Motion UC eller Jabra Stealth UC, rekommenderas det att uppdatera både headsetet och dongeln samtidigt. Datorn måste vara ansluten till Internet för att ladda ner den senaste firmwaren.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur kommer jag åt inställningarna på Jabra LINK 360?

      Förutsättning

      Följ dessa steg för att komma åt Jabra Link 360-inställningarna:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på knappen Meny.



      3. Klicka på Bluetooth-anslutningar.
      4. Bluetooth-anslutningar visar de tillgängliga inställningarna för Jabra Link 360.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur uppdaterar jag firmwaren på min enhet från Jabra?

      Förutsättning

      För att söka efter ny firmware och uppdatera din enhet från Jabra måste Jabra Direct vara installerat.

      För vissa Jabra Link EHS-adaptrar behöver du en micro USB-kabel för att ansluta adaptern till datorn.

      Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Om det finns en firmwareuppdatering till din Jabra-enhet visas det på huvudskärmen.



      3. För att manuellt uppdatera eller söka efter ny firmware klickar du på ikonen Firmware Updater.

       

      4. Jabra Direct Firmware Updater öppnas i ett nytt fönster.
      5. Välj din enhet och klicka på knappen Nästa.



      Obs: För att uppdatera enheter som t.ex. Jabra Motion eller Jabra Stealth måste de anslutas direkt till datorn med en USB-kabel.

      6. Klicka på knappen Ladda ner och när nedladdningen är klar på Nästa.

       

      7. Följ anvisningarna på skärmen. Koppla inte ur din enhet medan firmwaren uppdateras.

      Obs: Om du använder en USB-dongel från Jabra till din enhet, t.ex. Jabra Motion UC eller Jabra Stealth UC, rekommenderas det att uppdatera både headsetet och dongeln samtidigt. Datorn måste vara ansluten till Internet för att ladda ner den senaste firmwaren.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur överför jag mitt samtal från Microsoft Lync 2013 till min mobiltelefon?

      Följ denna enkla guide när du pratar i telefon.

      Obs! Din Lync-klient måste stödja utgående samtal för att funktionen ska fungera.
      Kontrollera att headsetet är anslutet via Bluetooth till din mobiltelefon


      1. För muspekaren över telefonknappen


      2. Klicka på Transfer Call (Överför samtal)


      A. Klicka på Mobile (Mobil) under "My Numbers" (Mina nummer) för att överföra samtalet till mobilnumret som är kopplat till ditt Lync-konto


      B. Om ditt mobilnummer inte finns i Lync klickar du på Another Person or Number (Annan person eller nummer) under "Other Options" (Andra alternativ)


      Ange numret och klicka på OK


      4. Acceptera det inkommande samtalet på din mobiltelefon.

      Senast uppdaterad: 20 oktober 2014

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Hur överför jag mitt samtal från Microsoft Lync för Mac 2011 till min mobiltelefon?

      Följ denna enkla guide när du pratar i telefon.

      Obs! Din Lync-klient måste stödja utgående samtal för att funktionen ska fungera.
      Kontrollera att headsetet är anslutet via Bluetooth till din mobiltelefon

      1. Klicka på knappen Transfer Call (Överför samtal)






      2. Klicka på Other Person or Number… (Annan person eller nummer…)



      3. Ange telefonnumret som du vill överföra samtalet till i sökrutan
      4. Klicka på OK



      5. Acceptera det inkommande samtalet på din mobiltelefon.

      Senast uppdaterad: 29 augusti 2014

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Kompatibilitet

    • Vad är skillnaden mellan Microsoft Lync-modellerna och standardmodellerna?

      MS Lync-modellerna har knappar som är programmerade att stödja Microsoft Lync. De har en speciell svarsknapp som interagerar med Microsoft Lync och gör det möjligt att utnyttja dessa funktioner till fullo. En MS Lync-modell kan användas tillsammans med annan programvara och som ett vanligt headset, men svarsknappen kommer inte att fungera då.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Tillbehör

    • Hur får jag tag i reservdelar och tillbehör till min Jabra-enhet?

      Du kan beställa tillbehör och delar på sidan Jabras tillbehör.
      Bara ange namnet på din Jabra-enhet i sökfältet (t.ex. Jabra Revo Wireless) och bläddra bland de tillgängliga tillbehören och delarna.

      Jabras tillbehör

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

  • Teknisk information

    • Jag kan inte svara på samtal när headsetet laddas.

      Av säkerhetskäl kan headsetet inte användas när det laddas. Låt headsetet bli fulladdat och ta sedan bort det från laddaren så är det redo för användning.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Vad är AVRCP?

      Audio Video Remote Control Profile (AVRCP) är en Bluetooth-profil som gör det möjligt att styra t.ex. en telefon från ett Bluetooth-headset när man strömmar musik.


      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Vad är A2DP (Advanced Audio Distribution Profile)?

      A2DP är en standardprofil för Bluetooth i alla Jabras enheter som gör det möjligt att strömma t.ex. musik mellan en Jabra-enhet och en enhet med Bluetooth.

       

      Obs: Alla Bluetooth-enheter stöder inte A2DP

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    • Är Jabras headset säkra att använda?

      Ja, det är säkert att använda Jabras headset. Alla Jabras headset har tekniken PeakStop™ som skyddar användarna mot plötsliga ljudtoppar. Många akustiska experter definierar akustisk chock som att man utsätts för ett ljud på över 135 dBSPL, men även lägre ljud kan skada hörseln. Därför stänger alla headset från Jabra av ljudet vid 118 dBSPL (RMS).

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Välj ett av nedanstående alternativ:

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Nerladdningsområde
Nerladdningsområde

Mac

Filbeskrivning Språk eller region Lanseringsdatum Version Filstorlek Release notes
Jabra Suite för Mac Engelska 2015-10-01 2.5 19 MB Ladda ned

LANSERAD: 26.06.2015
VERSION: 2.4.1

Förbättrad integration för:

  • Skype (förbättrade drivrutiner och buggfixar)

Nya funktioner och förbättringar:

  • Jabra BIZ 2400 II USB - produktsupport för integrering av fjärrsamtalskontroll och Firmware Updater.
  • Jabra Link 860 - produktsupport för Firmware Updater
  • Jabra Link 14201-43 (EHS-kabel från Cisco förväntas vara tillgänglig juli 2015) - produktsupport för Firmware Updater
  • Föredragen datortelefon för utgående samtal (inställningsalternativ)
  • Diverse förbättringar av stabiliteten

Systemkrav och kompatibilitet:
Se Databladet till Jabra Suite för Mac

Windows

Filbeskrivning Språk eller region Lanseringsdatum Version Filstorlek Release notes
Firmware Engelska 2015-07-22 4.29 10,8 MB Ladda ned

Underhåll för att förbättra kvaliteten

Ladda ner den senaste versionen av Jabra Direct innan du börjar uppdatera.

VIKTIGT!
Var medveten om att headsetet måste anslutas direkt till datorn via en USB-port för att det ska gå att uppdatera.
Jabra Direct Engelska 2016-01-28 3.3 24,1 MB Ladda ned

Stöd för nya ljudenheter från Jabra:

  • Jabra BIZ 2400 II USB
  • Jabra Link 860
  • Jabra Link 14201-43 (EHS-kabel från Cisco förväntas vara tillgänglig juli 2015)

Stöd för ljudenheter från Jabra med förbättrade funktioner:

  • Jabra BIZ 2300 Value Pack 1 (tillgänglig via firmwareuppgradering till BIZ 2300)
  • Jabra PRO 9400

Integration av nya datortelefoner:

  • CounterPath X-lite 4.6 eller senare
  • Avaya Communicator för Microsoft Lync 2013

Förbättrad datortelefonintegration för:

  • Cisco Jabber (optimeringar)
  • Microsoft Lync (nu Skype for Business)
  • IBM Sametime (förbättrade drivrutiner och buggfixar)

Nya funktioner och förbättringar för Jabra Direct:

  • Funktionen Jabra Intelligent Call Transfer – tillgänglig för Microsoft Lync/Skype for Business tillsammans med Jabra Evolve 40 och 80.
    Obs: Måste aktiveras i Jabra Direct under General settings (Allmänna inställningar). Jabra Evolve 40 och 80 måste uppgraderas till firmwareversion 2.0 eller nyare (snart tillgänglig) för att stödja Jabra Intelligent Call Transfer.
  • Förbättrad support för hjälpprogram (skärmläsarprogram som används av blinda och personer med nedsatt syn, t.ex. MS Windows Narrator och Freedom Scientific JAWS)
  • Diverse stabilitetsförbättringar och grafiska förändringar för Jabra Direct

Systemkrav och kompatibilitet:
Se datablad gällande Jabra Direct på sid 3: http://www.jabra.com/direct

Bruksanvisningar

Dokumentation för nedladdning Språk eller region Filformat Filstorlek
Datablad PDF 3,3 MB Ladda ned
Överrensstämmelseförsäkran Engelska PDF 74,6 KB Ladda ned
Tekniska specifikationer Engelska PDF 424,2 KB Ladda ned
Bruksanvisning PDF 392,7 KB Ladda ned