OPTIMERAD SUPPORT FÖR DIN PRODUKT – REGISTRERA DIN PRODUKTVill du vara först med att få information om ny programvara och andra uppdateringar för din produkt från Jabra? Om så är fallet, registrera den nu.

Registrera nu

Instruktionsfilmer
Instruktionsfilmer

Hur ställer jag inte och använder headsetet Jabra Supreme UC tillsammans med LINK 360?

Titta på instruktionsfilmen "Jabra demonstrerar". I den här videon visar vi hur du ställer in och använder datortelefonen Jabra Supreme UC, inklusive hur du stänger av ljudet, justerar volymen, svarar på och avslutar samtal.

Förutsättning:
Installera Jabra PC Suite.

Videon är på engelska

Var detta användbart?

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Hjälp oss att bli bättre

Berätta vad du upplever

Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Skicka Avbryt

Hur ställer jag inte och använder headsetet Jabra Supreme UC?

Titta på instruktionsfilmen "Jabra demonstrerar". I den här videon visar vi hur du ställer in och använder Jabra Supreme, inklusive hur du stänger av ljudet, justerar volymen, svarar på och avslutar samtal.

Videon är på engelska

Var detta användbart?

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Tack för din feedback

Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

Hjälp oss att bli bättre

Berätta vad du upplever

Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

Skicka Avbryt
Felsökning
Felsökning
  • Jag hör inget ljud alls i mitt headset

    1. Visa alternativ för min enhetstyp

      • Datortelefon

        1. Anslut alltid din USB-adapter från Jabra direkt till datorn

          Om det ändå inte fungerar kan du försöka ansluta direkt till ett annat USB-uttag på datorn.

          Anslut inte via en USB-hubb eller liknande.

        2. Kontrollera datortelefonens ljudinställningar och se till att USB-adaptern är vald som standardljudenhet

        3. Kontrollera ljudinställningarna i Ljudkontrollpanelen i Windows och se till att USB-adaptern är vald som standardljudenhet

      • Mobiltelefon

        1. Kontrollera att Bluetooth är aktiverat på mobiltelefonen och att en aktiv anslutning är upprättad mellan headsetet och mobiltelefonen


  • Jag har svårt att höra folk

    1. I detta avsnitt visas alternativ för specifika enheter

      • Mobiltelefon

        1. Höj högtalarvolymen på mobiltelefonen

  • Folk kan inte höra mig alls

    1. I detta avsnitt visas alternativ för specifika enheter

      • Mobiltelefon

        1. Kontrollera att mikrofonens sekretessknapp inte är aktiverad på mobiltelefonen

Vanliga frågor
Vanliga frågor

FAQ - de fem vanligaste frågorna

  • Är mitt headset från Jabra kompatibelt med min mobiltelefon?

    Jabras headset och högtalartelefoner följer Bluetooth-standarden. Bluetooth-enheter som följer standarden är kompatibla. Se din mobiltelefons specifikationer för att få reda på om den uppfyller Bluetooth-standarden. Produkter med olika versioner av Bluetooth-standarden fungerar också tillsammans. 

    Senare versioner av Bluetooth är bakåtkompatibla med tidigare versioner. Funktioner och specifikationer för Bluetooth-kommunikation kommer alltid att återgå till den äldre versionen som används.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Berätta vad du upplever

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    Skicka Avbryt
  • Mitt headset från Jabra meddelar att det är frånkopplat. Vad innebär det?

    Headsetet meddelar att det är frånkopplat. Det kan innebära följande: 

    • Den anslutna telefonen/enheten har stängts av.
    • Den anslutna telefonen/enheten är utanför headsetets räckvidd.
    • Bluetooth har inaktiverats på den anslutna telefonen/enheten.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Berätta vad du upplever

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    Skicka Avbryt
  • Kan jag använda min Jabra-enhet till min iPhone?

    Ja, men observera att även om Jabra-enheten är kompatibel med iPhone-enheter kanske inte musikprogram fungerar som de ska, dvs Play/Pause, Skip Next/Previous, Volume Up/Down, osv.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Berätta vad du upplever

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    Skicka Avbryt
  • Fungerar mitt headset från Jabra tillsammans med annan Bluetooth-utrustning?

    Headsetet är utformat för att fungera med mobiltelefoner som använder Bluetooth. Det kan också fungera med andra Bluetooth-enheter som har Bluetooth-version 1.1 eller högre och stöder headset och/eller handsfree.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Berätta vad du upplever

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    Skicka Avbryt
  • Jag kan använda mitt Jabra-headset för telefonsamtal, men jag kan inte lyssna på musik med det.

    Kontrollera att din telefon har stöd för stereoprofilerna för Bluetooth, A2DP och AVRCP. Om telefonen saknar dessa profiler kommer musiken inte överföras via Bluetooth-länken. Kolla med din teleoperatör för att bekräfta vilka profiler telefonen har stöd för.

    Var detta användbart?

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Tack för din feedback

    Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

    Hjälp oss att bli bättre

    Berätta vad du upplever

    Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

    Skicka Avbryt

FAQ - alla frågor

  • Ljud

    • Jag kan använda mitt Jabra-headset för telefonsamtal, men jag kan inte lyssna på musik med det.

      Kontrollera att din telefon har stöd för stereoprofilerna för Bluetooth, A2DP och AVRCP. Om telefonen saknar dessa profiler kommer musiken inte överföras via Bluetooth-länken. Kolla med din teleoperatör för att bekräfta vilka profiler telefonen har stöd för.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Varför spelar musiken som jag har i min telefon inte i headsetet?

      För att lyssna på musik med hjälp av Bluetooth måste din telefon ha Bluetooth-profilen A2DP. För att kontrollera om din telefon har den profilen kan du kolla i Jabras kompatibilitetsguide eller kontakta din teleoperatör för mer information.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Min Jabra-enhet annonserar inte namnet på den som ringer

      Kontrollera att din telefon stöder PBAP (Bluetooth phonebook access profile) och att namnet på den som ringer är i din telefonbok.

      Observera att, på vissa Android-telefoner visas ett varningsmeddelande om telefonboksåtkomst i det övre vänstra hörnet. Du måste välja detta meddelande och godkänna anslutningen för att nummerpresentationen ska fungera korrekt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Jag hör inte telefonsamtalet i mitt headset.

      Prova följande steg:

      1. Höj volymen på headsetet.
      2. Kontrollera att din telefon är ansluten till headsetet genom att trycka på "Svara/avsluta"-knappen.
      3. Kontrollera att headsetet är ihopparat till din telefon.
      4. Kontrollera att din telefon är ansluten till headsetet i telefonmenyn eller genom att trycka på "Svara/avsluta"-knappen på headsetet.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Jag hör ingen musik i mitt headset.

      Prova följande steg:

      1. Kontrollera att headsetet är anslutet till din Bluetooth-aktiverade enhet. Du kanske gick utanför din Bluetooth-aktiverade enhets räckvidd (10 meter) eller så kan headsetet ha varit med om en elektrostatisk urladdning.
      2. Tryck på "Svara/avsluta"-knappen för att återställa Bluetooth-länken. Höj volymen på enheten.
      3. Kontrollera att headsetet är laddat.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Jag har problem med att strömma i stereo från min musikenhet (mobiltelefon, dator, mp3-spelare, etc.).

      Kontrollera att den andra enheten stöder Bluetooth 1.1 eller 1. 2, inklusive Advanced Audio Distribution Profile (A2DP), annars fungerar det inte. Läs i enhetens bruksanvisning hur man parar ihop den med ett Bluetooth-stereoheadset.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Varför hör jag ett statiskt brus i mitt Bluetooth-headset?

      Alla trådlösa enheter är känsliga för störningar som kan påverka prestandan. Prova följande steg:

      1. Håll headsetet på samma sida av din kropp som telefonen.
      2. Se till att det inte finns något i vägen mellan headsetet och telefonen. Bluetooth-signalen kan ha svårigheter att sända genom väggar, byggnader eller personer. Statiskt brus eller störningar beror ibland på omgivningen. Störningar kan orsakas av t.ex. datorer, trådlösa telefoner, mikrovågor, etc.  

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Vad är aktiv bullerdämpning och hur fungerar det?

      Det är en teknik som finns i avancerade, bullerdämpande stereohörlurar. Tekniken tar bort det omgivande ljudet för headsetanvändaren. Detta förbättrar ljudet i samtalen.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur överför jag mitt samtal från Microsoft Lync 2013 till min mobiltelefon?

      Följ denna enkla guide när du pratar i telefon.

      Obs! Din Lync-klient måste stödja utgående samtal för att funktionen ska fungera.
      Kontrollera att headsetet är anslutet via Bluetooth till din mobiltelefon


      1. För muspekaren över telefonknappen


      2. Klicka på Transfer Call (Överför samtal)


      A. Klicka på Mobile (Mobil) under "My Numbers" (Mina nummer) för att överföra samtalet till mobilnumret som är kopplat till ditt Lync-konto


      B. Om ditt mobilnummer inte finns i Lync klickar du på Another Person or Number (Annan person eller nummer) under "Other Options" (Andra alternativ)


      Ange numret och klicka på OK


      4. Acceptera det inkommande samtalet på din mobiltelefon.

      Senast uppdaterad: 20 oktober 2014

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
  • Kompatibilitet

    • Är mitt headset från Jabra kompatibelt med min mobiltelefon?

      Jabras headset och högtalartelefoner följer Bluetooth-standarden. Bluetooth-enheter som följer standarden är kompatibla. Se din mobiltelefons specifikationer för att få reda på om den uppfyller Bluetooth-standarden. Produkter med olika versioner av Bluetooth-standarden fungerar också tillsammans. 

      Senare versioner av Bluetooth är bakåtkompatibla med tidigare versioner. Funktioner och specifikationer för Bluetooth-kommunikation kommer alltid att återgå till den äldre versionen som används.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Kan jag använda min Jabra-enhet till min iPhone?

      Ja, men observera att även om Jabra-enheten är kompatibel med iPhone-enheter kanske inte musikprogram fungerar som de ska, dvs Play/Pause, Skip Next/Previous, Volume Up/Down, osv.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Fungerar mitt headset från Jabra tillsammans med annan Bluetooth-utrustning?

      Headsetet är utformat för att fungera med mobiltelefoner som använder Bluetooth. Det kan också fungera med andra Bluetooth-enheter som har Bluetooth-version 1.1 eller högre och stöder headset och/eller handsfree.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Går det att komma åt SIRI-applikationen på Apple iPhone4S via headsetet Jabra Supreme?

      Ja, det går.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Fungerar Jabra Supreme UC tillsammans med annan Bluetooth-utrustning?

      Ja. Den kan också fungera med andra Bluetooth-enheter som har Bluetooth-version 1.1 eller högre och stöder headset, handsfree, och/eller A2DP (Advanced Audio Distribution Profile).

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Är det bättre att använda ett headset med samma varumärke som min telefon?

      Nej, Bluetooth är en öppen standard, vilket innebär att du kan använda vilket headset som helst till din mobiltelefon. Headsetet behöver inte ha samma varumärke som mobiltelefonen.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Varför får jag dålig räckvidd vid anslutning till Jabra Link 360?

      Om Jabra Link 360 är ansluten till exempelvis en bordsdator och placerad under ett bord kan detta minska Jabra Link 360:s räckvidd eftersom signalen störs av objekt i vägen.

      WiFi 2.4 GHz och andra Bluetooth-enheter, som t.ex. tangentbord, mus och skrivare kan också störa signalen.

      Om du upplever dålig räckvidd kan du försöka med följande:

      •    Placera Jabra Link 360 med fri sikt mot headsetet den är ansluten till.
      •    Om Jabra Link 360 är placerad under exempelvis ett bord kan du använda en USB-förlängningssladd för att få upp den med fri sikt mot headsetet den är ansluten till.

      Obs: Om du använder en USB-förlängningssladd så måste den stödja dataöverföring annars fungerar inte Jabra Link 360 korrekt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
  • Funktioner

    • Stöder Jabra SUPREME röstuppringning tillsammans med iPhone 4S?

      Ja.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur kan jag använda Multiuse-funktionen på mitt Jabra Multiuse-aktiverade headset?

      Med Multiuse-funktionen kan du vara ansluten till två olika enheter samtidigt (t.e.x en mobiltelefon och en dator). Du kan t.ex. använda samma headset för att både lyssna på musik via mobilen och för Internettelefoni (som Skype eller Google Talk) samtidigt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Jag kan inte använda "Avvisa samtal", "Samtal parkerat", "Återuppringning" eller "Röstuppringning"

      Din telefon måste ha stöd för funktionerna för att de ska kunna användas. Läs telefonens bruksanvisning för mer information.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Vad är multiuse-anslutning och hur fungerar det?

      Genom att sätta in Jabra Link 360 Nano Bluetooth USB-adaptern i datorn, kan Jabra Supreme eller Jabra Motion anslutas till din dator och mobila enhet via Bluetooth. Du kan hantera mobil- och UC-samtal genom att enkelt byta mellan enheterna.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Stöder LINK 360 A2DP?

      Ja, Jabra Link 360 Nano Bluetooth USB-adapter stödjer A2DP-strömning från din dator. (Headsetet måste också stödja A2DP för att funktionen ska fungera.)

       

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur många Bluetooth-enheter kan anslutas till Jabra SUPREME UC?

      Jabra SUPREME UC kan paras ihop med åtta Bluetooth-enheter, med två aktiva anslutningar samtidigt.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur återställer jag headsetet?

      Återställ headsetet genom att hålla in "Volym +"- och "Svara/avsluta"-knapparna samtidigt i sex sekunder när mikrofonarmen är utvikt. De röda och gröna lysdioderna blinkar. Släpp knapparna. Headsetet försätts nu automatiskt i ihopparningsläge.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur hittar jag firmwareversionen till mitt headset från Jabra med hjälp av Jabra Direct?

      Följ dessa steg för att hitta headsetets firmwareversion:

      1.    Öppna Jabra Direct.
      2.    Klicka på Settings (Inställningar).

       

      3.    Scrolla ner och expandera menyn Product Information (Produktinformation).
      4.    Här står firmwareversionen.

       

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hj��lp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Vad innebär de olika lysdioderna på Jabra LINK 360?

      Läs en förklaring i följande PDF:

      Hämta PDF

      Jabra Link 360 används tillsammans med utvalda Jabra Bluetooth-headset som Jabra Supreme och Jabra Motion.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur många ihopparningar kommer Jabra Link 360 ihåg?

      Jabra Link 360 kommer ihåg upp till åtta ihopparade enheter.

      För att rensa ihopparningslistan följer du dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på knappen Meny.

       

      3. Klicka på Bluetooth-anslutningar.
      4. Klicka på Återställ nu.



      Obs: När Jabra Link 360 har återställts behöver du återansluta det till dina Jabra-enheter.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur justerar jag inställningarna för trådlös räckvidd på Jabra Link 360?

      För maximal specificerad räckvidd mellan adaptern och headsetet ska den trådlösa räckvidden vara inställd på "Normal". Men om du har problem med för många trådlösa enheter som stör varandra kan du försöka ställa in det till "Low" (Låg) eller "Very Low" (Väldigt låg).
      Inställningarna ändrar du via Jabra Direct.

      Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar.

       

      3. Scrolla ner till Trådlös räckvidd och välj önskad räckvidd.

       

      4. Klicka på Verkställ.

      Obs: Jabra Link 360 och tillhörande enhet från Jabra måste vara anslutna och påslagna.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur aktiverar/inaktiverar jag Jabra Directs uppdatering av närvaro i min datortelefon?

      Du kan aktivera eller inaktivera denna funktion under allmänna inställningar.

      Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på knappen Meny.



      3. Klicka på Allmänna inställningar.
      4. Välj På eller Av under Uppdatera närvaro i datortelefoner.



      Obs: Din datortelefon måste stödja integreringen från Jabra Direct för att närvarofunktionen ska fungera.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur återställer jag Jabra Link 360?

      Följ dessa steg för att återställa Jabra Link 360:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på knappen Meny.

       

      3. Klicka på Bluetooth-anslutningar.
      4. Klicka på Återställ nu.



      Obs: När Jabra Link 360 har återställts behöver du återansluta det till dina Jabra-enheter.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
  • Installation

    • Mitt headset från Jabra meddelar att det är frånkopplat. Vad innebär det?

      Headsetet meddelar att det är frånkopplat. Det kan innebära följande: 

      • Den anslutna telefonen/enheten har stängts av.
      • Den anslutna telefonen/enheten är utanför headsetets räckvidd.
      • Bluetooth har inaktiverats på den anslutna telefonen/enheten.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Jag har ett anslutningsproblem med mitt headset.

      Du kanske har raderat ihopparningen till headsetet i din mobiltelefon. Följ ihopparningsanvisningarna (se avsnittet i bruksanvisningen).

      Du kan avgöra om ditt headset är anslutet till en enhet genom att se hur headsetet blinkar när du knackat på svara/avsluta-knappen. 

      När headsetet är påslaget:

      • Väldigt långsamma, enkla blinkningar innebär att headsetet är anslutet till en enhet
      • Långsamma trippelblinkningar innebär att headsetet inte är anslutet för tillfället

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Vad är lösenordet eller PIN-koden för att para ihop min Jabra-enhet?

      Lösenordet eller PIN-koden är 0000 (fyra nollor)

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur parar jag ihop ett nytt Bluetooth-headset/enhet till Jabra LINK 360?

      1. Koppla ur Jabra LINK 360-adaptern från datorn.
      2. Sätt headsetet/enheten du vill para ihop med Jabra LINK 360 i ihopparningsläge.
      3. Sätt tillbaka Jabra LINK 360 i datorn för att börja para ihop automatiskt. Ihopparningen kan ta upp till en minut. Gör om följande tre steg om ihopparningen misslyckas.  

      Jabra Link 360 används tillsammans med utvalda Jabra Bluetooth-headset som Jabra Supreme och Jabra Motion.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur kommer jag åt inställningarna på Jabra LINK 360?

      Följ dessa steg för att komma åt Jabra Link 360-inställningarna:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på knappen Meny.



      3. Klicka på Bluetooth-anslutningar.
      4. Bluetooth-anslutningar visar de tillgängliga inställningarna för Jabra Link 360.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Datorn byter inte automatiskt mellan min Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adapter och en annan standardljudenhet när jag sätter in/tar ut USB-adaptern.

      Försök välja Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adaptern som standardljudenhet manuellt. Gå till datorns Kontrollpanel. Öppna menyn Ljud och ljudenheter. När Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adaptern är insatt kan du välja den som standardljudenhet för ljuduppspelning och inspelning. Klicka på Verkställ. Klicka på OK. Om du använder Macintosh går du till Systeminställningar på datorn. När Jabra LINK 360 Nano Bluetooth USB-adaptern är insatt väljer du den i Ljudmenyn under Utgång och Ingång.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Min dator känner inte igen Jabra LINK™ 360 Nano Bluetooth® USB-adapter?

      Försök sätta in adaptern i ett annat USB-uttag.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur ställer jag in min Jabra-enhet så att den fungerar till Microsoft Lync 2013?

      Jabra Direct kommer automatiskt att försöka ställa in en standarddatortelefon.
      Följ dessa steg för att ändra till Microsoft Lync 2013 manuellt:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar.



      3. Scrolla ner och expandera knappen Datortelefon.
      4. Välj Microsoft Lync under Föredragen datortelefon och klicka på Verkställ.


      5. Starta Microsoft Lync 2013.
      6. Välj Alternativ.



      7. Under Ljudenhet väljer du din Jabra-enhet från rullgardinsmenyn.



      8. För att testa ljudet från högtalare eller ringsignal klickar du på de gröna pilarna.
      9. När du är klar klickar du på OK.
      10. Det bör stå på Jabra Direct att Jabra-enheten och Microsoft Lync är redo för användning.


      Obs: Kontrollera att din datortelefon är aktiv och inloggad för att Jabra Direct ska ange att det är redo. En komplett lista med kompatibla datortelefoner finns på www.jabra.com/direct.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Varför är mitt MS Lync-optimerade headset inte satt som standard i Windows?

      Även om din produkt är optimerad för MS Lync gör det inte automatiskt din Jabra-enhet till standardljudenhet i Windows.

      Kontrollera dina ljudinställningar i Windows.

      Windows XP SP3:


      1. Klicka på Startknappen

      2. Klicka på Kontrollpanelen

      3. Klicka på Ljud, tal och ljudenheter (Detta gäller om det sorteras efter kategori, om det sorteras enligt klassisk vy klickar du på Ljud och ljudenheter och går till steg 5)

      4. Klicka på Ljud och ljudenheter

      5. Om Jabra-enheten inte är vald som standardenhet väljer du den på röstfliken både under Röstuppspelning och Röstinspelning och klickar sedan på Verkställ och OK.

       Windows 7:

      1. Klicka på Startknappen

      2. Klicka på Kontrollpanelen

      3. Klicka på Maskinvara och ljud (Detta gäller om det sorteras efter kategori, om det sorteras efter ikoner klickar du på Ljud och går till steg 5)

      4. Klicka på Ljud

      5. Om Jabra-enheten inte är vald som standardenhet på uppspelningsfliken väljer du den och klickar på Standard


      6. Gör följande på inspelningsfliken.

      7. Klicka på Verkställ och OK


      Windows 8:

      1. Skriv "Ljud" på startskärmen och klicka/tryck på Inställningar.

      2. Klicka på Ljud
      3. Om Jabra-enheten inte är vald som standardenhet på uppspelningsfliken väljer du den och klickar på Standard

      4. Gör följande på inspelningsfliken.

      5. Klicka på Verkställ och OK

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Hur gör jag min datortelefon till föredragen datortelefon i Jabra Direct?

      Kontrollera att datortelefonen stöds av Jabra Direct innan du ställer in den som föredragen datortelefon i Jabra Direct.

      Följ dessa steg:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Klicka på Inställningar.

       

      3. Scrolla ner och expandera knappen Datortelefon.
      4. Under Föredragen datortelefon väljer du vilken du föredrar.



      5. Klicka på Verkställ.

      Obs: Om du använder Jabra PRO 9470, Jabra PRO 9465, Jabra PRO 9460, Jabra GO 6470, Jabra Dial 550 eller Jabra Motion Office så åsidosätter den föredragna datortelefonen som valts i Jabra Direct den datortelefon som valts på själva enheten.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
  • Tekniker

    • Vad är AVRCP?

      Audio Video Remote Control Profile (AVRCP) är en Bluetooth-profil som gör det möjligt att styra t.ex. en telefon från ett Bluetooth-headset när man strömmar musik.


      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Varför är det viktigt att uppdatera headsetets firmware?

      Firmwareuppdateringar förbättrar oftast prestandan och lägger ibland till nya funktioner till din enhet.
      För vissa Jabra Link EHS-adaptrar behöver du en micro USB-kabel för att ansluta adaptern till datorn.

      Följ dessa steg för att söka efter ny firmware:

      1. Öppna Jabra Direct.
      2. Om det finns en firmwareuppdatering till din Jabra-enhet visas det på huvudskärmen.



      3. För att manuellt uppdatera eller söka efter ny firmware klickar du på ikonen Firmware Updater.



      4. Jabra Direct Firmware Updater öppnas i ett nytt fönster.
      5. Välj din enhet och klicka på knappen Next (Nästa).



      Obs: För att uppdatera enheter som t.ex. Jabra Motion eller Jabra Stealth måste de anslutas direkt till datorn med en USB-kabel.

      6. Klicka på knappen Download (Ladda ner) och när nedladdningen är klar på Next (Nästa).



      7. Följ anvisningarna på skärmen. Koppla inte ur din enhet medan firmwaren uppdateras.

      Obs: Om du använder en USB-dongel från Jabra till din enhet, t.ex. Jabra Motion UC eller Jabra Stealth UC, rekommenderas det att uppdatera både headsetet och dongeln samtidigt. Datorn måste vara ansluten till Internet för att ladda ner den senaste firmwaren.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
  • Övrigt

    • Jag kan inte svara på samtal när headsetet laddas.

      Av säkerhetskäl kan headsetet inte användas när det laddas. Låt headsetet bli fulladdat och ta sedan bort det från laddaren så är det redo för användning.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Varför finns det en extra öronkudde?

      Jabra SUPREME UC är utformad för att vara bekväm under hela dagen. Alla har olika öron, därför skickar vi med en extra öronkudde så att du kan välja den som passar dig bäst.

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
    • Kan jag byta språk på röstprompten och röstkommandon?

      Ja, det är möjligt att byta till vissa språk. Du kan ladda ned relevant språkpaket från:

      www.jabra.com/support

      Var detta användbart?

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Tack för din feedback

      Om du behöver teknisk hjälp klickar du här för kontaktuppgifter

      Hjälp oss att bli bättre

      Berätta vad du upplever

      Hur kan vi göra detta mer användbart för dig?

      Skicka Avbryt
Nerladdningsområde
Nerladdningsområde

Mac

Filbeskrivning Språk eller region Lanseringsdatum Version Filstorlek Release notes
Jabra Suite för Mac Engelska 2014-11-14 2.3 15,6 MB Ladda ned

Nya funktioner och förbättringar:

  • Produktsupport för Jabra Biz 2400 II i Jabra Control Center och Jabra Firmware Updater
  • Produktsupport för Jabra Stealth UC i Jabra Control Center och Jabra Firmware Updater
  • Ny widget för översikt och status tillgänglig för Jabra Suite för Mac i Mac Notification Center (OSX Yosemite)
  • Diverse stabilitets- och prestandaförbättringar

Windows

Filbeskrivning Språk eller region Lanseringsdatum Version Filstorlek Release notes
Firmware Flerspråkig 2013-12-13 4.25 9,9 MB Ladda ned
Lanseringsdatum: 13/12/2013
Mjukvaruversion: 4.25.0

Förbättringar:

  • Stabilitetsförbättringar vid användning med appen Jabra Connect
  • Allmänna förbättringar av stabiliteten
Språk som stöds i denna version:
  • Engelska
  • Franska
  • Tyska
  • Kinesiska
  • Italienska
  • Polska
  • Spanska
  • Holländska
  • Ryska

Ladda ner den senaste versionen av Jabra PC Suite innan du börjar uppdatera.

VIKTIGT!
Var medveten om att headsetet måste anslutas direkt till datorn via en USB-port för att det ska gå att uppdatera.
Jabra Direct Engelska 2015-04-13 3.0 23,7 MB Ladda ned

Nya funktioner och förbättringar:

  • Ett helt nytt användargränssnitt med en enkel design och fokus på tillgängliga ljudenheter
  • Förbättrad för pekskärmsanvändning
  • Information om status och beredskap är tillgängligt via Directs nya kontrollpanel och visar när headset(en) och datortelefon(erna) är redo för nästa samtal
  • Enkel åtkomst från Directs kontrollpanel (klicka på J-ikonen från meddelandefältet i Windows) till Jabra Directs startskärm där alla funktioner är tillgängliga och kan hanteras
  • Förenklad inställningskontroll för att förbättra möjligheten att skräddarsy anslutna ljudenheter
  • Automatisk igenkänning av datortelefoner och möjlighet till fjärrsamtalskontroll mellan en enhet från Jabra och installerade datortelefoner
  • Inbyggd hjälpinformation (hjälptext visas när man för musen över)
  • Förbättrad supportinformation, inklusive möjligheten att skapa en diagnostisk rapport

Bruksanvisningar

Dokumentation för nedladdning Språk eller region Filformat Filstorlek
Datablad PDF 3,3 MB Ladda ned
Överrensstämmelseförsäkran Engelska PDF 74,6 KB Ladda ned
Tekniska specifikationer Engelska PDF 424,2 KB Ladda ned
Bruksanvisning PDF 392,7 KB Ladda ned