Jabra GN9300 9350E at an angleSom marknadsledande inom handsfree-kommunikation strävar Jabra ständigt efter att innovera och utveckla framtidssäkra handsfree-ljudlösningar för att stödja våra kunders framtida behov av kommunikation.

Det är en långsiktig strategi för Jabra att se till att vår produktportfölj innehåller flexibla och kostnadseffektiva plattformar som är framtagna med framtiden i åtanke. En väsentlig del av detta är nedläggningen av äldre produkter när nya produkter som är mer framtidssäkrade blir tillgängliga för våra kunder.

När vi har tagit beslutet att lägga ner en produkt eller produktserie kommer vi att utannonsera att den är utgående sex månader innan det datum då den slutas säljas av oss, för att tillgodose våra kunders strategier för produktplanering.

När den har slutat säljas startar produktunderhållsperioden, som fortsätter fram till slutet av produktgarantin. När produktgarantin är slut har produkten utgått ur vårt sortiment.

Jabra strävar efter att göra migrationen så enkel som möjligt genom att ge aktuell information och föra en dialog kring övergången och viktiga datum. Vi har utvecklat denna policy för utgående produkter för att hjälpa våra kunder migrera till Jabras nya, framtidssäkra ljudlösningar.

 

Definition av termer

Utgående produkter:När en produkt är utgående innebär det att den inte längre är tillgänglig för kommersiell försäljning och det går inte längre att beställa den hos Jabra. 
Produktunderhållsperiod:Jabra fortsätter ge samma kundsupport efter produkten har slutat säljas som när den fortfarande såldes. Produktunderhållsperioden startar så fort produkten slutat säljas och pågår fram till produktgarantin är slut. Det går att köpa tillbehör under hela denna period.
Utgångna produkter:En produkt har utgått ur vårt sortiment efter produktunderhållsperioden. Efter detta datumär produkten föråldrad och den förbättras, repareras, underhålls och stöds inte längre.